Home » Sport

CM 2010: 43,5 miliarde de dolari pentru publicitate la CM din Africa de Sud

28 June 2010 No Comment
Share

O cifră fantastică pune într-o altă lumină lumea de astăzi, mai mult decât orice analize economice, pentru că are impactul celui mai puternic eveniment al planetei: la Campionatul mondial de fotbal din Africa de Sud firmele chinezeşti şi cele internaţionale cheltuiesc în total pentru publicitate 43,5 miliarde de dolari.
Marea revelaţie în Africa de Sud în ce priveşte marketingul a fost fabricantul chinez de panouri solare Yingli Solar, despre care s-a mai scris, firmă cotată la bursa din New York, necunoscută înainte de debutul competiţiei. De acum, milioane de suporteri ai fotbalului din lumea întreagă s-au obişnuit cu numele său, vizibil pe toate panourile, pe rând în ideograme chineze şi în litere latine, relatează AFP.

‘Este o frumoasă premieră. În domeniul nostru, poţi auzi oameni spunând: ‘Frumoasă lovitură’. Pentru că această competiţie dă foarte multă vizibilitate firmei’, declară Richard Young, directorul general al Xinhua Sports and Entertainment Ltd, o întreprindere publicitare – fără nicio legătură cu agenţia de presă oficială China Nouă (Xinhua).

Pentru întreprindere, care nu a dorit să-şi comunice suma totală a investiţiilor, este vorba mai ales să poată spune: ‘Suntem o firmă mondială’, a explicat vicepreşedintele Jason Liu. Dacă ea a încercat să se facă mai cunoscută în principalele pieţe, Germania, Italia, Spania şi SUA, a vizat, de asemenea, şi regiuni cu potenţial, precum China, Africa şi America de Sud.

Berea chineză Harbin a ales, în schimb, să se afişeze în Africa de Sud pentru a se adresa propriei pieţe. ‘Vrem să facem o marcă naţională de prim plan. În consecinţă, tot marketingul vizează consumatorul chinez’, explică Guo Yanhong, purtător de cuvânt al Anheuser Busch Inbev China, proprietara mărcii. Impactul este probabil enorm, remarcă Seth Grossman, director general al grupului de comunicaţii Carat în China.

‘Este o chestiune de prestigiu. Când văd meciurile, clienţii chinezi vor o marcă precum Harbin, alături de altele, mai cunoscute în lume’, a insistat el.

Prezenţa acestor mărci chinezeşti se înscrie, în acelaşi timp, în voinţa uriaşei ţări asiatice de a se dota cu mărci recunoscute şi să nu mai fie cantonată în statutul de atelier al lumii. Pentru Richard Young, alte companii chinezeşti nu vor ezita să urmeze aceeaşi cale, ‘firme care vând în străinătate şi în China, care vor sponsoriza evenimente, întrucât multe dintre ele stau pe saci de bani’. AGERPRES (Lucian Oprea)

Leave your response!

Add your comment below, or trackback from your own site. You can also subscribe to these comments via RSS.

Be nice. Keep it clean. Stay on topic. No spam.

You can use these tags:
<a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <s> <strike> <strong>

This is a Gravatar-enabled weblog. To get your own globally-recognized-avatar, please register at Gravatar.


Gazduire Web by ETP